برگزاری سومین نشست تخصصی آموزشی متخصصان اطفال، پزشکان و پرستاران درمانگر تالاسمی سراسر کشور
 
انجمن تالاسمی استان همدان
انجمن تالاسمی استان همدان
 
 

به استحضار میرساند سومین نشست تخصصی آموزشی متخصصان اطفال ، پزشکان و پرستاران درمانگر تالاسمی با حضور جمعی از مسئولین و فعالین این حوزه طی دو روز در تاریخ های 4 و 5 آذر ماه 94 به میزبانی شرکت دارو سازی نوارتیس و همکاری صمیمانه انجمن تالاسمی ایران در هتل استقلال تهران برگزار گردید . در این همایش دو روزه تعدادی از پزشکان متخصص و فوق تخصص در زمینه های خون و آنکولوژی ، قلب ، غدد ، هپاتیت و چند تن از کارشناسان خبره حوزه انتقال خون ، مدیریت پرستاری ، مسائل و مشکلات اجتماعی و غیره سخنرانی هایی را برای مدعوین حاضر در همایش ارائه کردند . در ابتدای برنامه یکی از کارشناسان شرکت نوارتیس سرکار خانم دکتر صفی خانی گزارش مختصری را در مورد فعالیت های این شرکت در طول چندین سال برای حاضرین ارائه کردند و کلیپی از فعالیت ها و نشست های برگزار شده این شرکت پخش گردید . در بخش تخصصی صبحگاهی پزشکان و پرستاران در روز چهارشنبه 4 آذر ماه سرکار خانم دکتر انصاری فوق تخصص خون کودکان سخنان کامل و جامع و مفیدی را در مورد فرایند تزریق خون در تالاسمی و مراقبت های قبل و بعد از خون گیری و روند تهیه خون مناسب و چگونگی پیشگیری از بروز مشکلات و عوارض در این مرحله و نحوه کنترل دقیق فراورده های خونی مورد استفاده در بیماران و نحوه تعامل با بیمار تالاسمی در طی فرایند خون گیری و موارد مهمی از این حوزه را برای حاضرین ارائه کردند . در بخش بعدی سرکار خانم دکتر علوی هماتولوژیست اطفال مطالب مهمی را در حوزه تالاسمی و فرایند درمانی ماهیانه بیماران تالاسمی و مراقبت های مخصوص به این بیماران و برخی موارد فرعی مهم مربوط به این حوزه را برای حاضرین عنوان کردند . در بخش سوم سخنرانی ها سرکار خانم دکتر آذر کیوان که برای تمامی عزیزان حاضر در همایش و همچنین بیماران تالاسمی چهره ای مهربان و شناخته شده در عرصه خون و تالاسمی هستند سخنان خود را در زمینه درمان آهن زدا و موارد مهم و دقیق مربوط به آن ارائه کردند ، مواردی از قبیل نحوه مصرف مرتب و درست داروهای آهن زدا تزریقی و خوراکی ، مقایسه این داروها با یکدیگر و بیان نظرات موجود در مورد این داروها بین پزشکان و بیماران و نحوه بررسی دقیق تاثیر این داروها در اندام های مهم بدن بیماران و آماده سازی هر نوع از این داروها برای فرایند مصرفی شان و موارد مهم دیگری در این حوزه که بسیار مورد توجه حاضرین قرار گرفت . در بخش بعدی همایش سرکار خانم دکتر کوثریان فوق تخصص غدد از استان مازندران نیز که چهره ای شناخته شده در درمان تالاسمی هستند سخنان خود را با محوریت موضوعی غدد و مشکلات هورمونی و متابولیسم و استخوان ها و بررسی دقیق و مرتب غدد و هورمون ها و عملکرد صحیح اندام های حیاتی در بیماران تالاسمی برای حاضرین ارائه کردند .

در بخش بعدازظهر برنامه و بعد از صرف نهار و استراحت پانل سخنرانی های بعد از ظهر با بیان سخنان جناب آقای دکتر ابوالقاسمی از پزشکان مجرب تالاسمی شروع شد و ایشان در سخنان خود به بررسی مسائل و مشکلات و فرایند های درمانی بیماران تالاسمی ماژور و اینتر مدیا و مقایسه وضعیت این بیماران از جهات مختلف با یکدیگر پرداختند و به لزوم کنترل و بررسی دقیق فرایند درمانی بیماران اینترمدیا اشاره و توجه زیادی کردند . در قسمت بعدی پانل سه تن از پزشکان مجرب در حوزه تخصصی قلب ( دکتر علیزاده ، دکتر پارسایی ، دکتر امین ) مسائل و موارد مهمی را در مورد بیماری های قلبی و درمان آن و پیشگیری از بروز بیماری ها و عوارض قلبی در تالاسمی و مسائل مربوط به انجام تست های قلبی بخصوص بررسی MRI قلب و کبد و اکوکاردیوگرافی و غیره در بیماران تالاسمی و لزوم کنترل دقیق این بخش در تالاسمی ها و ارائه چند مورد از نمونه های بروز عوارض و انجام تست های قلبی در بیماران تالاسمی بررسی شده ارائه سخن کردند . در یکی دیگر از بخش های صحبت های بعد از ظهر پروفسور علویان که ایشان نیز چهره ای شناخته شده و محبوب در حوزه هپاتیت در بیماران تالاسمی هستند نیز سخنان خود را در خصوص تشخیص درست و درمان به موقع و قطعی هپاتیت و لزوم بررسی های دقیق عملکرد کبد در بیماران تالاسمی برای حاضرین ارائه کردند . سخنران بعدی جناب آقای مقدم از کارشناسان با تجربه و مجرب انتقال خون ایران در خصوص فرایند تهیه خون مناسب و نحوه بررسی دقیق فراورده های خونی و تست های تخصصی برای آماده سازی خون های مصرفی و مطالب مهم مربوط به خون و مصرف ان در بیماران تالاسمی ارائه سخن کردند . و در بخش آخر سخنرانی های عصرگاهی روز 4 آذرماه جناب آقای دکتر آراسته رئیس انجمن تالاسمی ایران که به نوعی به حق پدر مهربان و پرتلاش و عزیز تمامی تالاسمی های ایران به حساب می آیند سخنانی را  با محوریت موضوعی مسائل اجتماعی و روانی  و بررسی مشکلات کلی بیماران تالاسمی در کشور در حال حاضر از قبیل وضعیت نابسامان بیمه های درمانی ، اشتغال ، تحصیل ، جامعه ، خانواده ، مراکز تخصصی درمانی تالاسمی در کل استان های ایران ، پزشکان و پرستاران درمانگر در بخش های تالاسمی و وظایف و مسئولیت ها و نقش های آنها و مسائل رفتاری و اخلاقی در بیماران و همچنین کادرهای درمانی و موارد مهم دیگر در این عرصه برای حاضرین ارائه کردند و به لزوم تعامل خوب و صمیمانه بین بیمار و درمانگر در همه حوزه ها اشاره کردند . برنامه روز چهار شنبه 4 آذر ماه در ساعت 5 عصر به پایان رسید و ادامه همایش به روز بعد موکول شد .

 در بخش بعدی برنامه در روز 5 آذر ماه نیز در بخش صبحگاهی ( صرفاً در تایم صبح برنامه ادامه داشت ) در دو سالن جداگانه مباحث مهم و کلیدی در مورد تالاسمی و درمان تالاسمی برای حاضرین مطرح شد که در یکی از سالن ها کارگاه آموزشی برای کادر درمانی و پرستاران درمانگر تالاسمی با محوریت موضوعی کیفیت زندگی در بیمارن تالاسمی با سخنرانی خوب دکتر هادیپور و همچنین مقوله باروری در تالاسمی توسط دکتر هورفر که هر دو از پزشکان و عزیزان بنام تالاسمی هستند و نقش پرستار در مدیریت و فرایند درمان تالاسمی توسط سرکار خانم زاهدی از کارشناسان مجرب و از عزیزان بنام تالاسمی برگزار شد و در کنار این برنامه کارگاهی نیز در خصوص مدیریت و کنترل فرایند درمان تالاسمی از جنبه دیدگاه پرستاری توسط دکتر ابوالقاسمی ، دکتر آراسته ، دکتر هورفر و خانم زاهدی بصورت پانل تخصصی برگزار شد . در سالن دیگر نیز کارگاه آموزشی برای متخصصان و پزشکان درمانگر برگزار گردید که در این بخش نیز دکتر کیخائی به ارائه مقاله در خصوص بررسی بار آهن در بیماران تالاسمی و انجام تست MRI و تشخیص و همچنین بیماری سیکل سل پرداختند و دکتر ابوالقاسمی و دکتر علوی مبحث هموگلوبین و هیدروکسی اوره را ارائه کردند ، دکتر احسانی در خصوص فوریت ها و شکایت های ایجاد شده در تالاسمی صحبت کردند و در نهایت یک پانل تخصصی پرسش و پاسخ نیز برای پزشکان  حاضردر قالب این کارگاه آموزشی در خصوص مدیریت تالاسمی از منظر پزشکان درمانگر با حضور و ارائه مطلب دکتر احسانی ، دکتر فرانوش ، دکتر عشقی ، دکتر ابولقاسمی ، دکتر علوی و دکتر کیخائی برگزار گردید . این همایش ظهر روز پنج شنبه 5 آذر بعد از صرف نهار به پایان رسید .

در حاشیه برگزاری این همایش دو روزه نیز انجمن تالاسمی ایران با همکاری چند تن از عزیزان تالاسمی فعال در انجمن غرفه ای را آماده و در معرض بازدید مهمانان قرار دادند و شرکت نوارتیس نیز غرفه ای را به نمایش گذاشته بود و به سوالات مهمان در زمینه های مختلف پاسخ می دادند .

در اینجا لازم میدانم از تلاش و زحمات صمیمانه و همیشگی یکایک عزیزان تالاسمی فعال در انجمن ایران و همچنین جناب آقای دکتر آراسته و جناب آقای مشهدی و همه عزیزان هیات مدیره انجمن تالاسمی ایران و کارشناسان و مسئولین محترم و بزرگوار شرکت نوارتیس که میزبانان خوب این همایش پر بار ،  مفید و عالی بودند کمال تشکر خود را ابراز کنم ، و به نوبه خود بخاطر تمامی تلاش ها و پیگیری های مستمر و خالصانه و ابراز محبتشان نسبت به جامعه تالاسمی دست همه پزشکان و پرستاران و کادر درمانی عزیز درمانگر تالاسمی را در تمامی مراکز درمانی تالاسمی و همه فعالان انجمن های تالاسمی در تمامی استان ها و مراکز ایران میبوسم . امیدوارم برگزاری چنین برنامه هایی بتواند باعث رشد و اعتلای روز افزون همه عزیزان فعال در حوزه تالاسمی و همه تالاسمی های ایران در پیگشیری ، درمان و کنترل عوارض بیماری و فراهم کردن انگیزه و امید برای ادامه زندگی و انجام فرایند درمانی بهتر و موثرتر در همه عزیزان تالاسمی تمامی کشور گردد .

 

 

با آرزوی سلامتی و سعادت و سربلندی برای تمام عزیزان عرصه های تالاسمی

آزاده قاسمی روابط عمومی انجمن تالاسمی استان همدان

9 آذر ماه 1394


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان همدان در سال1388 با دریافت مجوز رسمی از استانداری همدان ((به شماره ثبتی392)) فعالیت خود را شروع کرد و درحال حاضر با 126 نفر بیمار تالاسمی در سطح استان فعالیت می نماید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان انجمن تالاسمی استان همدان و آدرس hamedan-ts.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 40
بازدید کل : 5649
تعداد مطالب : 45
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1